onsdag 7 november 2012

En utmaning - för utmaningens egen skull

Jag har ju under de senaste månaderna gnällt i flera inlägg om min minskade läslust. Därför tänkte jag att jag måste chocka i gång mig själv, så att jag återfår läslusten och läsglädjen. När jag dessutom kollade in min lista över lästa böcker och insåg att jag var tvungen att under årets två sista månader läsa 19 böcker för att ens komma upp i samma antal lästa böcker som 2011 då blev bara min beslutsamhet ännu större.

Därför gav jag mig själv just den utmaningen. Att under november och december läsa minst 19 böcker, vilket i runda slängar blir en bok var tredje dag. Och jag har fått till en stark inledning. Redan måndagen den femte hade jag läst ut tre böcker.
Det känns även som det funkar. Att jag har fått till ett litet tävlingsmoment i det hela gör att jag sporrar mig själv att läsa och ju fler sidor jag läser desto större blir läslusten. Får se nu om det håller hela vägen.

Nu kommer dessutom ett helt onödigt stycke i det här inlägget, för jag vet ju att ni alla lyssnade på mig när jag var med i P4 Kristianstads kulturpanel i måndags. Fast om ni nu mot all förmodan missade det så är det bara att klicka på spelaren här ned och lyssna.

Lyssna: 17.00 - 17.30 måndag 05 nov 2012

Inga kommentarer: